GEÇİCİ DUYGUSAL KÖRLÜK
Erotik veya şiddet içeren görüntüler, beynimizin işleyişini geçici olarak sekteye uğratıyor. Yale ve Vanderbilt üniversitelerinden bilim adamlarının gerçekleştirdiği bir dizi test; erotik veya şiddet sahnelerine maruz kalan insanların, hemen sonrasında gördükleri diğer başka resimleri algılamakta güçlük çektiğini gösterdi.
Bulgular, insanların araç kullanırken seksi reklam panolarından veya kaza sahnelerinden neden bu denli etkilendiğini de açıklayabilir. Araştırmacılara göre, bu tür imajlar; tehlike veya cinsel birleşme potansiyeli gibi biyolojik açıdan önemli durumlara işaret ettiği için, vücudumuz alarma geçiyor.
Yapılan araştırmada, deneklere bir dizi manzara fotoğrafı gösterildi ve aralarından belli özellikte olanları seçmeleri istendi. Ancak, aralara şiddet dolu veya erotik sahneler de karıştırıldığı zaman, deneklerin bu imajların arkasından gelen hedef fotoğrafları fark etmediği görüldü. Bu sonuç, erotik veya rahatsız edici görüntüler kullanan reklamların da dikkat çektiğini, ancak bu imajların hemen arkasından gelen marka adının ve bilgilerin algılanamayacağını gösteriyor. Bu da, bazı durumlarda çok ilgimizi çeken bir reklamın, hangi ürünle ilgili olduğunu neden hatırlamadığımızı açıklıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder