4 Eylül 2011 Pazar

Aşkta "Hayvan"sı çekim



Uzmanlara göre insan ilişkileri altı farklı evreden oluşuyor ve biz söz konusu bu evrelerde hayvanlar gibi davranabiliyoruz! Aç aslanlar gibi avlanarak başlıyoruz flörte. Eğer istediğimizi bulursak tavşanlar gibi sevişiyor ve en sonunda dünyanın en sakin yaratıkları olan penguenler gibi ruh eşimizle bütünleşme evresine ulaşıyoruz. Psikolog Beverley Marcus: “Her çiftin ilişkileri farklı olsa da hepsinin benzer yanları vardır. İlişkinin farklı evrelerinde farkında olmadançeşitli hayvanların belli başlı hareketlerini sergilerkenbuluruz kendimizi” diyor.

1. EVRE: Sinsi Sinsi Dolaşmak

HAYVAN:
 
Şehvetli Aslan 

Birçok ilişki kovalamacayla başlar. Gece kulübü ya da bir kafede birbirinizi fark ettiğiniz ilk anda onu elde etme dürtüsüyle baş başa kalırsınız. “Birinci evrede flört, bakışma ve ışık saçma durumu oldukça yoğun yaşanır. Kadın ve erkek sadece birlikte olabilme fikrine odaklanırlar” diyor Marcus. 25 yaşındaki Müge, uzun süredir birlikte olduğu erkek arkadaşı Ender’le ilişkilerinin başında birbirlerini elde etmek için nasıl da hevesli olduklarını şu sözlerle anlatıyor: “İkimizde aynı restoranda çalışıyorduk, henüz tanışmamıştık ve sürekli olarak birbirimize bakıyorduk.” İşte onların birbirlerini elde etmeyi akıllarına koydukları aşama...21. yüzyılda ilişki oyunları biraz daha karmaşık bir hal almış durumda. Kadınlar günümüzde avlamayı çok daha fazla sever hale geldiler. “Bir sürü ortak arkadaşımız olduğunu fark ettik. Ender’in gittiği yerleri bana söylediler. Arkadaşlarımla birlikte oralara gitmeye başladım. Bu sayede ‘kazara’ karşılaşıyorduk” diyor Müge.

2. EVRE: Balayı

HAYVAN:
 Ateşli Tavşan 

Bu evrede artık ikinizin de birbirinizden hoşlandığı gayet açık. “Her şey gayet coşkulu ve doğaçlama. Kısacası muhteşem. İlişkinin bu döneminde herhangi bir çaba sarf etmenize gerek yok” diyor ilişki uzmanı Jean Deanorb.“Sinem ve ben birbirimize hemen uyum sağladık” diyor idari bir şirkette danışmanlık yapan 33 yaşındaki Cem. “İlk buluşmamızdan sonra sürekli görüşmeye başladık ve mutlu bir rutin yakaladık.” İlişkinin başında kadın ve erkek sık sık bir araya geldiklerinden birbirlerine en iyi yanlarını göstermeye devam ederler. Yani yeni erkeğinizi tanımak için önünüzde çok keyifli zamanlarınız vardır.“Ender’in evinde kalmaya başladım ama asla iki günden fazla değil. Demek istediğim evime gidip, saçlarıma yeniden şekil vermem gerekiyordu. Eşyalarımı orada bırakmıyordum ve onunlayken henüz kendimi tam anlamıyla rahat hissedemiyordum.”Kendinizi tam anlamıyla rahat hissetmemenize rağmen ilişkinin bu evresi oldukça eğlencelidir. Eğer bu aşamada bir hayvana benzetilecek olursanız ateşli tavşan kesinlikle doğru tanımlama olabilir. Tutkunun en yüksek derecede hissedildiği dönem bu harika zamanlardır” diyor Deanorb. Müge de onunla hemfikir. “Ender’le ilk kez birlikte olduğumuzda uzun süre kendimizi durduramadık. Uyandığımızda ya da uyumadan önce defalarca sevişiyorduk. Hatta gecenin bir yarısında uyanıp saatlerce öpüştüğümüzü hatırlıyorum. Tek kelimeyle çılgın ve unutulmaz bir dönemdi.”

3. EVRE Elde Etmek

Hayvan: 
Gagalayan Tavus kuşu

“İlişkinin ikinci evresinde ise gün kararlaştırarak buluşmalar yaşanmaya başlar” diyor Marcus. Tam anlamıyla bir çift olmasanız da yemek rezervasyonları yapar, seksi iç çamaşırları almaya başlar ve birbirinizi etkilemek için tüm kozlarınızı ortaya koyarsınız.“Erkeklere bu dönemde çok iş düşer. Güçlerini ve statülerini kullanarak kadınları etkilemek isterler. Kadınlar ise fiziksel görünümleri üzerine yoğunlaşarak karşılarındaki erkeği etkilemeyi tercih ederler. Bazen bu evredeki ilişkiler güvensiz ve belirsiz bir halde alabilir” diyor Marcus. “Ender ve ben birkaç sefer çıkmıştık ama henüz çift olduğumuzdan emin değildim” diyor Müge. “İlerleyen günlerde işyerinde güzel ve seksi göründüğümden emin olmak için tüm kozlarımı oynamaya başladım. Restoranda çalışırken turuncu renkli bir üniformayla seksi olmak çok zordu. Bu yüzden sürekli saçımın ve makyajımın düzgün olup olmadığına bakıyordum. İş çıkışlarında birlikte vakit geçirmeye başlayarak birbirimizi daha yakından tanımaya başladık.”

4. EVRE: Düş Kırıklığı

HAYVAN:
 Sinirli Timsah 

Tabii ki balayı uzun zaman sürer. Ama ilişkide kırılmalar başladığında bir anda kendinizi sinirli bir timsah gibi davranırken bulabilirsiniz. “Aslında çiftler birbirlerine farklı yönlerini göstermeye başladıkça ilişkide kendilerini daha güvende hissederler” diyor Marcus. Ancak yüzleştiğiniz gerçekler bir anda içinde bulunduğunuz balonun patlamasına sebep olabilir. İlişkide bitmek tükenmek bilmeyen tartışmalar ve çekişmeler başladığı zaman fantezilerinizi sürdürmeniz imkansız hale gelir. Bunun sonucunda da büyük bir hayal kırıklığı ve öfkeyle baş başa kalırsınız. Ama hepsini kötü haber olarak algılamayın.“Bu tartışmalar sayesinde partnerinizin kişiliğiyle ilgili önemli bilgilere sahip olursunuz” diyor Marcus. Tartışmaların sonucunda birbirinizi olduğunuz gibi kabul edip edemeyeceğinizi ve buna bağlı olarak onunla ileriye dönük bir ilişki yaşayıp yaşayamayacağınızı anlamış olursunuz.”“Ben de bir dönem öyle bir noktaya gelmiştim ki Ender’le ayrılmak üzereydik. Sorumluluk almaktan kaçıyordu ve ben mezun olabilmek için deli gibi çalışırken o bütün boş zamanını partilere giderek harcıyordu” diyor Müge. “Bu beni gerçekten çok sinirleniyordu ta ki onu ilk tanıdığım zamanlar aklıma gelene kadar. Beni onda etkileyen en büyük şey eğlenceli biri olmasıydı. En büyük üzüntülerimi onunlayken unutuyordum. O günleri hatırladığımda kızgınlığımın anlamsız olduğuna karar verdim.” Sinem ve Cem de birlikte oldukları ilk aydan sonra benzer problemler yaşamışlar. “Cem flörtöz bir erkekti. Ve bu hali beni gün geçtikçe sinirlendirmeye başladı. Diğer kızlarla olan ilişkisi beni korkutuyordu. Daha sonra onunla bu konuyu konuştum ve flörtöz tavırlarını minimuma indirdi.”

5. EVRE: Savaşın Sonu

HAYVAN:
 Sevimli Koala 

Bu evrenin temelleri daha gerçekçi bir ilişkiye dayanıyor. “Artık partnerinizin nasıl biri olduğunu gayet iyi biliyorsunuz ve gerçektende sağlam temeller üzerine kurulu bir ilişki yaratabilirsiniz” diyor Deanorb. Ama kış boyunca aralıksız uyuyan sıkıcı ayıya dikkat edin! Çünkü bazı çiftler ilişkilerin bu döneminde kış uykusuna yatıyorlar. Başka her gece eğlenmeye çıkanlar bile bir süre sonra sürekli evde oturup DVD izlemeye başlıyorlar.” Birçok çift, bir süre sonra kendilerine ait bir dünya yaratsa da sağlıklı bir ilişki için denge kurmak gerekli. Bir birey olduğunuzu, kendinize ait alanları korumanız gerektiğini unutmamalısınız.”“Ben de tüm hafta sonu Cem’le evde vakit geçirmeyi çok seviyorum. Bir kere o rutine girince içinden çıkmak zor oluyor. Ama eski arkadaşlarıma ve kendime düzenli zaman ayırmak için çaba sarf ediyorum. Çünkü bunun ilişkimize de iyi geleceğini biliyorum.” Bunu sadece arkadaşlarınızı mutlu etmek ya da sosyal hayatınızı hareketlendirmek için değil, yataktaki mutluluğunuzu garantilemek için yapın. Seks hayatınızın tekrar enerji kazanması için biraz kendinize yönelmenizde fayda var.

6. EVRE: Sorumluluk

HAYVAN:
 Penguen Çift 

Yapılan araştırmalara göre penguenler tüm yaşamlarını eşleri ile birlikte geçiriyorlar. Flört döneminiz boyunca uyguladığınız doğru taktikler sayesinde işte ödülünüz: Mutlu ve yıllarca sürme potansiyeli olan bir ilişki... Müge ve Ender bir süredir birlikte yaşıyorlar. Sinem ve Cem ise önümüzdeki yıl sonuna kadar evlenmeyi düşünüyorlar. Eğer bütün krizleri atlatıp sorumluluk evresine ulaştıysanız bunun keyfini çıkarın. Çünkü maalesef çevremizdeki çok az kişi hayalindeki gibi mutlu ilişkiye sahip olabiliyor.


0 yorum:

Popular Posts